Draudimo sritis šimtmečius išliko gana stabili, tačiau pastaraisiais metais ji sparčiai keičiasi. Dėl skaitmeninių technologijų pažangos, pavyzdžiui, dirbtinio intelekto (DI) ir didžiųjų duomenų (angl. Big Data), atsiranda tiek naujų galimybių, tiek iššūkių draudimo bendrovėms ir klientams. Šiame straipsnyje juos ir apžvelgsime.
DI ir didžiųjų duomenų poveikis
DI ir didieji duomenys jau daro didelę įtaką draudimo rinkai. Draudimo bendrovės naudoja DI, kad automatizuotų užduotis, analizuotų riziką ir nustatytų sukčiavimo atvejus. Didieji duomenys leidžia draudimo bendrovėms geriau suprasti savo klientus ir kurti individualius produktus bei paslaugas.
Ateityje DI ir didžiųjų duomenų naudojimas draudimo įmonėse tik didės. DI bus pritaikomas dar sudėtingesnėms užduotims atlikti, tokioms kaip pretenzijų reguliavimas ir klientų aptarnavimas.
Galimi iššūkiai
Nors DI ir didieji duomenys turi potencialą patobulinti draudimo sritį, jie taip pat kelia tam tikrų iššūkių. Vienas iš pagrindinių – užtikrinti sąžiningumą ir skaidrumą. Draudimo bendrovės turi užtikrinti, kad DI sistemos nebūtų naudojamos siekiant diskriminuoti klientus ar priimti nesąžiningus sprendimus.
Kitas iššūkis yra apsaugoti klientų privatumą. Draudimo bendrovės renka ir saugo didžiulius klientų duomenų kiekius. Svarbu, kad šie duomenys būtų naudojami tik pagal paskirtį.
Atsiveriančios galimybės
Nepaisant iššūkių, DI ir didieji duomenys taip pat atveria daug galimybių draudimo rinkai. DI gali padėti draudimo bendrovėms padidinti efektyvumą, sumažinti išlaidas ir pagerinti klientų aptarnavimą. Didieji duomenys gali padėti draudimo bendrovėms geriau suprasti savo klientus ir kurti inovatyvius produktus bei paslaugas.
Klientai, dėl DI ir didžiųjų duomenų taikymo, gali tikėtis individualizuotos draudimo patirties, tikslesnių rizikos įvertinimų ir konkurencingesnių kainų. Be to, DI gali padėti klientams greičiau ir lengviau pateikti pretenzijas bei gauti išmokas.
Apibendrinant – draudimo bendrovės, kurios sugebės prisitaikyti prie pokyčių ir pasinaudoti DI bei didžiųjų duomenų teikiamais pranašumais, ateityje gali tikėtis sėkmės. Klientai, kurie supras DI ir didžiųjų duomenų poveikį draudimo sričiai, galės priimti labiau pagrįstus sprendimus dėl savo draudimo poreikių.